Az óvodai TSMT foglalkozás célja, feladata
A TSMT rendszerezi, normalizálja és összehangolja egymással az agykéreg alatti, vagyis nem tudatos idegenrendszeri szabályozás folyamatait. A tornában szereplő aktív és passzív mozgásfeladatok vesztibuláris (egyensúlyérzékelő) ingereket okoznak.
A foglalkozás megkezdése előtt minden gyermeknél egyéni állapotfelmérést végzünk. Ennek során a következő területeket vizsgáljuk: az idegrendszert, a mozgást, testképet és testsémát, taktilis területet, ritmust és lateralitást.
A fejlesztő pedagógus a teszt kiértékelése után elkészít egy egyénre szabott felzárkóztatási és fejlesztési tervet. Ezt a siker érdekében a szülőknek a gyermekükkel otthon is rendszeresen gyakorolniuk kell, az a pedagógus utasításainak megfelelően. A szülők a foglalkozások során megtanulják a szükséges feladatsorokat, énekeket és mondókákat, hogy azokat otthon is alkalmazhassák. A pedagógustól segítséget kapnak abban is, hogy kiválaszthassák a megfelelő játékokat és fejlesztő eszközöket.
Kiknek ajánlott magánóvodánk TSMT foglalkozása?
- megkésett vagy eltérő fejlődésmenetet mutató,
- figyelemzavaros,
- hiperaktív,
- beilleszkedési, magatartási vagy tanulási problémákkal küzdő,
- ügyetlen mozgású,
- súlyosan beszédhibás,
- egyensúlyzavarral küzdő gyermekeknek.
A TSMT jótékony hatásai a gyermekre
- fejlődik, ügyesebbé válik
- beindul a beszéde, mozgása
- figyelme javul, mozgékonyabb lesz
- manipulációja javul, játékideje meghosszabbodik
- javulnak koordinációs képességei és az egyensúlyérzéke
- utánozni kezdi a látott, hallott mintákat
- kiegyensúlyozottabb, együttműködőbb és kiegyensúlyozottabb lesz